3 literes sorhatos motor, 204 lóerő, 267 Nm nyomaték (1990-1997)

A nagy sikerű, 1982-ben startolt hetes sorozatot rekordhosszúságú ideig tartották gyártásban, a típust a 940-960-as váltotta fel 1990-ben. A felszínes szakértő ráncfelvarrott hetesnek nevezheti a kilenceseket. Nem azok, annak ellenére, hogy a bevált alváz, a külső lemezek tényleg továbbvitték azt, ami bevált a heteseknél (a Veteránvolvo típusismertetője itt olvasható!)

A 960-as karosszériájának szögletessége maradt, de az élek, sarkak sokat puhultak, gömbölyödtek, teljesen áttervezték a tetőrészt és a hátsóablak környékét, a motorháztetőt és az orr részt. Túlzásban azért nem estek szerencsére a tervezők, megmaradt a szögletes ajtókeret, a jellegzetes harmadik kisablakkal, a jellegzetes hátsórész a nagy lámpatestekkel. Kora felsőkategóriásainak (Mercedes, Audi, BMW) méltó versenytársa. A karosszéria méretei is tekintélyt parancsolóak: 13 cm híján 5 méteres hossz, 277 cm-es tengelytávval!


940-960-S90/V90 alkatrészkatalógus gyári cikkszámokkal és robbantott ábrákkal



MOTOR kódja: B6304F (Benzines, 6 henger, 3 literes, 4 szelepes)

A Porsche segítségével fejlesztett új, saját hathengeres négyszelepes, dupla vezérműtengelyes alumínium moduláris motor öt- és négyhengeresként még hosszú hosszú ideig tovább szolgálta a márkát (850, S70, S40 szívó és turbómotorok). A teljesen alumíniumból készített motorba öntvény hengerpalást tömb került (furat x löket: 83×90 mm), a kis furat miatt egy helytakarékos, kompakt hathengeres blokkot sikerült kifejleszteni, amely mérete és a csatlakozó sebességváltó miatt klasszikus, hosszirányú beépítéssel kerülhetett csak a karosszériába. A hosszú, alumíniumból készült motorháztető is sejteti a méretes, de kompakt erőforrást.


A sebességváltó lehet manuális (5 fokozatú, M90-es) vagy 4 fokozatú automata. Az utóbbiból készült több, az automata váltó jobban is illik az autó jellegéhez. Egy japán fejlesztésről van szó, Aisin alapokon, VOLVO AW40-43. Három vezetési program kapcsolható rajta: W (winter), S (sport), , E (Economy).


Az első futómű független, McPherson rendszerű, a fogasléces kormánymű teljes áttekerésével a fordulókör átmérője alig 9,9 m, kisebb, mint az alacsonyabb méretkategóriájú fronthajtásúaké. Stabilizátorrúd, stabilizátorpálcák, alsó lengőkar talpassal és a teleszkóp/spirálrugó együttes alkotják az első futóművet.

A teljesen átdolgozott 960-as 1995-ös bevezetésére készített bemutatófilm

A hátsó futómű teljesen új fejlesztés volt; egy alumínium hordozó bölcsőbe szerelve kerül a kasztni alá. A differenciálmű féltengelyei bonyolult felfüggesztéssel (több felső és alsó lengőkaron keresztül, stabilizátorrúddal/pálcákkal csatlakoznak a kerekekhez. Az előny egyértelmű, nagy kanyarstabilitás, kisebb rugózatlan tömeg, a Nivomat lengéscsillapítók és a keresztben elhelyezett műanyag rugólap utánozhatatlan utazási kényelmet biztosítanak.


Az utastér felszereltség függő, színek és anyagok tömkelegét használták, de mindig szolidan, visszafogottan. A plüss, a félbőr és bőr ülések kényelme legendás, a pazar lábhely, a gyereküléssé átalakítható harmadik üléshely a műszerfal időtálló ergonómiája a tervezők alapos és időtálló munkáját dicséri.


Egy autómárka formáját a kerekei, a sok gonddal tervezett gyári könnyűfém felnik teszik teljessé. A 900-asoknál sok változat készült, egy közös ismérvük van, mindegyik illik a méretes, dobozformájú konzervatív fémtesthez. A leggyakoribbak itt megtekinthetőek, a teljesség igénye nélkül.

További, 700-900-S90/V90-re való gyári kiegészítők katalógusa ITT tekinthető meg.