“Az autókat emberek vezetik, ennélfogva a Volvonál minden cselekedetünk vezérelve mindenkor a legteljesebb biztonság” 

Assar Gabrielsson, Gustaf Larson

A VOLVO történelem=a vezető és utasok védelmének, biztonságának maximális biztosítása. A hárompontos biztonsági öv szabadalma és bevezetése 1959-ben a VOLVO PV 544-nél; ez a ma már autós életünk részévé vált öv napjainkig egymillió ember életét mentette meg! A 4xx sorozat tervezésekor, gyártásakor is a biztonság kérdése kiemelten fontos terület volt az akkori tervezőgárda számára. A korábbi masszív túlnyúlások mellett – amelyek a hátsókerekes klasszikus kettesek, hetesek és kilencesek jellemzője volt (a motorháztető hosszát úgy tervezték, hogy egy esetlegesen az úton tébláboló, az autóval ütköző rénszarvas feje, teste a motorháztetőre kerüljön és ne a az utastérbe landoljon)  – az ütközési energiát hatékonyan elnyelő első-hátsó gyűrődőzónákat és oldalütközést elhárító rendszert (SIPS) alakítottak ki és így kisebb tömeg mellett egy megbízható biztonsági utascellát sikerült kialakítani. A 480-as rövidebb hátsó része miatt a külső műanyaghéj alatti masszív fém lökhárító üreges, ezt energiaelnyelő habbal töltötték fel. A 440-460-asok pótkereke aktív energiaelnyelő ütközéskor, a 480-asban a kisebb szükségpótkereket úgy helyezték el, hogy az is jelentős ütközési energiát elnyelve védje az utascellát. A rugalmas külső lökhárító héjazata a habbal 8 km/h sebességű ütközéseket külsérelmi nyomok nélkül elviseli.

A nagyméretű oldalajtókban egy alsó és egy övvonalnál húzódó felső, nagy szilárdságú acélrudat helyeztek el erősítésképpen. Költségtakarékosság miatt nagyon sok, napjainkban gyártott más márka ezt az életvédő fontos kiegészítőt még mindig nem alkalmazza(!). Ennek a védelmi rendszernek fontos része a biztonsági kormányoszlop, a légzsák az övfeszítőkkel, a segédkereten/bölcsőn keresztben elhelyezett motor, amely ütközéskor lefelé szakad, a hátsóhíd elé helyezett rugalmas műanyagból készült  benzintartály és a négyeseknél is bevezetett komplex SIPS oldalütközések ellen védő rendszer (480-as gyári töréstesztek ITT!). Az aktív és passzív védelem elemei :

  • 8 km/h ütközést sérülésmentesen elviselő lökhárítók,
  • fűtött visszapillantó tükrök,
  • a segédkeret,
  • blokkolásgátló (ABS),
  • állítható, összecsukló kormányrúd,
  • vezetőoldali légzsák,
  • övfeszítők,
  • ergonómikus kezelőszervek,
  • élmentes, puha belsőtér,
  • önbeálló biztonsági övek  és ülések elől,
  • speciális acélötvözetek,
  • oldalvédelmi rendszer (SIPS),
  • erősített utastéri tető,
  • kipörgésgátló (TRACS 1993-tól),
  • deformálódást tűrő benzintank,
  • beépített biztonsági gyerekülések.

 


480-460-440 töréstesztek:

      

A gyár 480-as törésteszt sorozatának felvétele:


A honlapon szereplő anyagok, képek a “Volvo Car Corporation” és a magyarországi négyes Volvók tulajdonosainak szellemi tulajdonát képezik!


Weblap készítés