A klasszikusan elegáns limuzin 4.44 méteres hosszával, tágas utas- és csomagterével utolsóként jelent meg a négyes típusok sorozatában. A Galaxy program keretében gyártása 1989-ben kezdődött és egészen 1996-ig tartott. Utódja, a Mitsubishi Carisma alapokra épített S/V40-es. Először 1991-ben nyúltak hozzá a karosszériához és utastérhez, majd 1993-ban következett egy látványos ráncfelvarrás, amely során a 460-as típust formailag hozzáigazították a 850-eshez, ezért a phase II-es 460-asokat a 850-es kistestvérének is nevezik. A 460-as műszakilag megegyezik a 480-440-es típusokkal. Mivel tervezésben, gyártásban az utolsó típusváltozat, egy kiforrott darabról beszélhetünk. A konzervatív limuzin formaterve időtállónak bizonyult. Sokan nem is értették a merész formai vonalakkal megjelent 480-as után hogy jöhet egy ilyen klasszikus, hátsókerekeseket idéző formaterv. Az idő a tervezőket igazolta: az eladási darabszámok messze felülmúlták a 480-asét. Az 1 060 kg össztömegű autóba aktív és passzív biztonsági elemek sorozata került beépítésre: első-hátsó tervezett deformálódó zóna, légzsák, SIPS rendszer, övfeszítők, erősített ajtók és tető, hűtött első féktárcsák, ABS, TRACS stb. A civil vevőkör mellett rendőrségi autóként is alkalmazták a 440-esek, 480-asokkal együtt, Európa több országában: holland, angol vagy litván rendőrautóként teljesített szolgálatot. A gázolajos erőforrás is megjelent 1994-ben: egy 1.9 Renault TD motor kerül a kasztniba. A korabeli reklámhirdetések egy tankolással 1 463 km megtételét ígérték; ami biztos, hogy 1 200 kilométert garantáltan elgurul a gázolajos erőforrással szerelt típus. Mivel az utolsó két évben jelent meg a kínálatban, a használtautó piacon a magasabb árcédulákkal a dízelek szerepelnek. A göteborgi VOLVO múzeum piros 460-asa a helmondi gyártósor utolsó darabja volt és a 238 401. számot viselte. A teljes gyártási folyamatot mutatja be ez a gyári többrészes videó! A belsőtér üléshuzatai változatosak voltak, plüss, vászon, bőr, szövet és bőr kombinációk készültek. A könyöklő mellett egy nagyon hasznos extra a bőr kormánykerék. Bőröztetése kissé vastagítja az amúgy sem vékony kereket, így sokkal kényelmesebb a fogása, természetesen a látványa is szebb! A közlekedésbiztonságot javítja a hátsóhíd stabilizátorrúdja, a TRACS, fényszórómosó és törlők, ködfényszórók, a harmadik hátsó féklámpa. Ezek az alapáron kapható autóból hiányoztak, de utólag könnyen beszerelhető mindegyik, előkészítésük megvan (kábelezés csatlakozók a rögzítési pontokkal). Más gyári kiegészítők ITT!

Belsok1_4xx
Bőr és bőr-szövet huzatok
« 1 A 3 »


440-460-as médiaanyagok


A honlapon szereplő anyagok, képek a “Volvo Car Corporation”, a Volvotips.com és a magyarországi négyes Volvók tulajdonosainak szellemi tulajdonát képezik!


Weblap készítés