Rövid és hosszútávú karbantartás a négyeseknél

(forrás: Haynes könyv)

A. Minden 400 km után (vagy hetente)

  • Olajszint ellenőrzése (motor beindítása előtt, vagy min. 5 perccel a leállítás után): a nívópálcán az olajszint a MIN és a MAX jelzés között kell legyen (a B20F 2l-es motornál a két jelzés közötti olajmennyiség 2 liter, tehát figyeljünk oda a legfontosabb folyadék szintjére!). Használható olaj: SAE 10W/30, 10W40, 15W40, API SGvagy SH.
  • Hűtőfolyadék ellenőrzése: forró motornál tilos a nyomás alatti tartály kupakját lecsavarni! Meleg motornál a folyadékszint magasabb! Utántöltéskor desztillált víz és hűtőfolyadék 50-50%-os keverékét öntsük a tartályba.
  • Fékfolyadék ellenőrzése: A fékfolyadékot higroszkópossága miatt ajánlott kétévente cserélni, utántöltés nem szükséges, ha mégis kell, az gondot jelent, azonnal szervíz és fékrendszer átnézése, javítás, ahol a szivárgás jelentkezett. Fékfolyadék típusa: FMVSS 116 DOT 4
  • Kormányszervó folyadék ellenőrzése: a nagyméretű szélvédőmosó tartály melletti kisméretű, fekete színű kupak lecsavarása után pótolható a szervóolaj (ATF).
  • Szélvédőmosó folyadék: nagy mérete ellenére figyelni kell a szintre, a fényszórómosó is innen kapja a folyadékot. Véletlenül se kerüljön bele hűtőfolyadék, károsíthatja az autó fényezését.
  • Ablaktörlő és fényszórólapátok gumijainak ellenőrzése fontos, főleg a téli szezon kezdetekor. Amennyiben repedt, szakadt, cserélni kell.
  • Keréknyomás és kopás ellenőrzése a motorolaj és a fékek állapota után a harmadik legfontosabb az ellenőrző listán. Téligumik 3 mm-es, nyáriak 1,5 mm futófelületnél cserére érettek. Nem a gumi kora az elsődleges, hanem a felület állapota, a vezető és utasai élete múlhat ezen!
  • Akkumulátor ellenőrzésekor legtöbbször egy rápillantás elég. Amennyiben a saruk nem tiszták, fel kell lazítani és drótkefével tisztítani, bekenni spec. akkuzsírral. A testkábel kasztnihoz rögzítését is érdemes ellenőrizni, nem lehet rozsdás!

B. Minden 10 000 km után (vagy félévente)

  • Olaj- és olajszűrő cseréje
  • Esetleges olajfolyások ellenőrzése
  • A szíjak állapotának, feszességének ellenőrzése
  • A szervódob vezetékének és főfékhengerének ellenőrzése
  • A külső és belső világítások ellenőrzése, kiégett izzók cseréje, szélvédőmosó utántöltése.

C. Minden 20 000 km után (vagy évente, amelyik hamarabb teljesül)

  • Első kerekek/futómű összetartásának ellenőrzése
  • Fagyálló ellenőrzése (-25 fokig jó kell legyen!)
  • Alapjárat és CO ellenőrzése/beállítása karburátoros motoroknál
  • Üzemanyagellátási rendszer teljes ellenőrzése
  • Kipufogó rendszer teljes ellenőrzése (bilincsek, gumitartók)
  • Gyújtógyertyák cseréje
  • Kuplungpedál holtjátékának ellenőrzése, beállítása
  • A manuális/automata váltó olajszintjének ellenőrzése
  • A féltengelyek és azok gumiharangjai épségének ellenőrzése
  • A teljes fékrendszer ellenőrzése (esetleges folyásnyomok keresése, fékbetétek és tárcsák kopásának ellenőrzése, a kézifék beállítása)
  • A futómű összes csavarkötésének ellenőrzése, meghúzása, a kormánymű ellenőrzése
  • A karosszéria, az alváz és a kerékjáratok szemrevételezése.
  • A biztonsági övek szemrevételezése (esetleges szakadások keresése)
  • Az összes ajtózsanér, zárak, motortértető és csomagtér ajtó olajozása
  • A fényszórók beállítása, esetleges hibakódok kiolvasása.

D. Minden 40 000 km után (vagy kétévente, amelyik hamarabb teljesül)

  • Minden hengernél kompressziómérés
  • Levegőszűrő cseréje,
  • Üzemanyagszűrő cseréje
  • EGR rendszer tisztítása
  • Kétévente a fagyálló- és a fékfolyadék cseréje ajánlott!

E. Minden 60 000 km után (vagy háromévente, amelyik hamarabb teljesül)

Manuális és automata váltókban olajcsere.

F. Minden 80 000 km után (vagy négyévente, amelyik hamarabb teljesül)

  • A vezérműszíj, egyéb szíjak és a feszítő csapágyak cseréje
  • Szelephézagok ellenőrzése és beállítása.

Weblap készítés